BARCELONA

BARCELONA
Barcelona es bona si la bossa sona, tan si sona com si no Barcelona es bona

domingo, 21 de septiembre de 2014

FESTES DE BARCELONA

LA MERCÈ


El passat divendres dia 19 van començar les festes de la meva ciutat,Barcelona, que tots els anys per la Mercè es celebren i el meu primer acte per la seva inaguració  va ser aquest.....
fantàstic van passar hora i mitja molt a gust a Caixa Forum gaudin d'aquet magnífic espectacle.

miércoles, 17 de septiembre de 2014

KAREN BLIXEN

Sin duda alguna la escritora danesa Karen Blixen ha sido quien más ha contribuido a popularizar Kenia a través de su célebre libro "Memorias de África",firmado con el seudónimo de Isak Dinesen,cuenta la experiencia de 17 años en el país africano al frente de una plantación de café en las colinas de Ngong a pocos kilómetros al norte de Nairobi y que después fue llevado con gran éxito al cine.

Nacida en 1885 al norte de Copenhague se casó con su primo sueco el baron Von Bleixer y en 1914 viajó a Kenia por los compromisos profesionales de su marido.Allí se puso al frente de una plantación de café ,aprendió suajili y se convirtió en una más de ellos.


Su matrimonio fracasó y tras 8 años se separó y decidió no abandonar Africa que aún tenia muchas cosas que ofrecerle.

Poco después, Karen conoció al gran amor de su vida,el cazador británico Denys Finch Hatton ,con quién vivió una relación hasta que este falleció en un accidente de avioneta.

A lo largo de los años que pasó sola en su casa de Kenia comenzó a escribir todo lo que allí ocurria y cuando regresó a Dinamarca reunió y puso en orden estos papeles dando lugar al sorprendente libro "Out of Äfrica" (Memorias de África).
Dos meses antes de morir,el 7 de septiembre de 1962,(en los cuatro últimos años de su vida apenas pesaba 35 kilos y tenia las piernas casi paralizadas), escribiia una carta,el remitente era su fiel sirviente en Kenia Kamante.

"Me habria gustado estar con vosotros en mi antigua casa para poder hablar de los viejos tiempos. Te envio un poco de dinero,para ayudarte(...)sigo viviendo en la vieja casa donde nací.
Esto es muy bonito y estoy muy bien(...).Pido a Dios que esteis bien(...).Ojalá os pudiera volver a ver ".Baronesa Blixen


viernes, 12 de septiembre de 2014

HISTORIA DE L'ESPARDENYA

L'historía de l'espardenya está documentada des del segle XIV.Al museo arqueològic de Granada ,es conserva una espardenya trobada de restes humans a la cova dels ratpenats, es pense que var ser utilitzada fa 4000 anys.



 
Aquet calçat lleuge fer de corda trenada, es originària d'Espanya.Ja al segle XII va ser portat pels soldats a peu del rei d'Aragó.

El nom "espardenya" ve de la paraula "espart" una clase de fute utilitzat originalment per fabricar les solas.
Es creu que aquet tipus de calçat amb sola d'espart o canem va tenir el seu origen en las sandalias egipcias ,encara que el primer document escrit que fa referencia a elles es troba en un text de 1322 redactat en català que parla de las espardenyas .
L'historia es va acostan i la traslada a la zona dels Pirineus (Catalunya,França Occidental. Posteriorment, els moviments migratoris portarien aquet tipo de calçat a América LLatina ,on entraria a forma part dels vestits regionals i la seva  popularitat aniria augmentant la seva presencia geogràfica.
Aquesta podria ser una historia molt resumida de la espardenya,no obstant,el punt clau del seu recurregut és el qual passa de  ser una peça senzilla ,utilitzada sobretor perls treballados del camp,a convertir-se en un element de moda.

S'utilizen basicament a Espanya,Sud de França,Uruguai i Argentina.

jueves, 4 de septiembre de 2014

ELS SIMPSONS

 

PER ELLS NO PASSEN ELS ANYS 

Aquesta sèrie  d'animació creada per Matt Groening per Fox Broadcasting i emesa en diversos paises del món, fa 25 anys i és tan jove con sempre.
La sèrie es una sátira de la Societat nord-americana que narra la vida d'una familia de classe mitjana d'aquet país que viu en un poble fictici anomenat Springfield.